Word wie je bent. Word hotelmanager.
Aster Baert begon haar carrière aan de receptie van Radisson Blu Brugge. Nog geen vijf jaar later werd ze er hotelmanager. “Ik zie mezelf als het mannetje aan de motor van het hotel. Ik zorg ervoor dat alles vlot draait en dat alle departementen goed samenwerken”, vat ze haar job samen. De gasten én de medewerkers 24/7 gelukkig houden is uitdagend, maar geeft haar wel tonnen voldoening. “Ik kom elke dag met veel plezier naar het werk, omdat hier zo’n funfactor hangt.”
Wie is Aster Baert?
Functie hotelmanager
Werkgever Radisson Blue
Leeftijd 31 jaar
Diploma bachelor hotelmanagement, VIVES
LinkedIn Profiel van Aster
Hoe ziet de dag van een hotelmanager eruit?
“Iedere ochtend ga ik bij elk personeelslid langs om goedemorgen te zeggen”, vertelt Aster. Het team dat ze leidt is immers groter dan je zou vermoeden: de receptionisten, de technische ploeg, de mensen van sales en marketing en meetings en events, het keukenteam, het reservations department ... allemaal rapporteren ze aan haar. “Daarna drink ik een koffie in de bar. Zo kan ik me volledig onderdompelen in de sfeer die er die morgen hangt. Is er een stressy vibe, of is het een goede, zonnige ochtend? Dat voorspelt vaak of het een hele drukke dag zal worden, of dat het zal meevallen.”
Sowieso weet Aster nooit op voorhand wat er op haar zal afkomen. “Mijn job is erg gevarieerd. Ik start de dag met een to do-lijst, maar als ik naar huis ga heb ik er vaak maar één iets van gedaan. Al tijdens mijn ronde vraagt iedereen wel iets, zoals een bestelling plaatsen of een loonbrief of adres aanpassen. Nog voor ik aan mijn koffie ben begonnen, heb ik dus volledig nieuwe to do's.”